مراسم افتتاح پروژه برقی سازی راه آهن شمال

تاریخ درج : 1397/4/12


مراسم افتتاح پروژه برقی سازی راه آهن شمال با حضور مدیران ارشد استان مازندران و پیمانکار روسی این پروژه عظیم در مازندران و حضور ویدئوکنفرانسی وزیر راه و شهرسازی در ایستگاه ساری برگزار شد. عملیات اجرایی برقی سازی راه آهن شمال آغاز شد پروژه برقی سازی خط راه آهن شمال امروز ، دوشنبه با حضور مسئولان مازندران در ایستگاه راه آهن ساری آغاز شد . به گزارش ساری نیوز، عملیات برقی سازی مسیر راه آهن گرمسار به اینچه برون به طور همزمان و بصورت ویدئو کنفرانس در ایستگاه های تهران ، ساری و گرگان آغاز شد که مراسم کشوری آن در تهران و با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد . برقی سازی این مسیر ۴۹۵ کیلومتر است که ۳۵۵ کیلومتر آن زیر پوشش شرکت راه آهن شمال قرار دارد . مدیر کل راه آهن شمال در آیین آغاز عملیات اجرایی این پروژه در ساری گفت : برقی سازی مسیر راه‌آهن گرمسار به اینچه ‌برون با پرداخت تسهیلات بانک روسیه ای انجام می شود که ۸۵ درصد هزینه این طرح از طریق وام دولتی روسیه و مابقی نیز از منابع داخلی کشورمان تامین می شود . یوسف گران پاشا افزود : ۳۵۵ کیلومتر از این مسیر برقی سازی جز حوزه مدیریت شرکت راه آهن شمال مستقر در مازندران است . وی برآورد هزینه اجرای این طرح را حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو اعلام کرد و گفت : برآورد مدت زمان اجرای و تحویل طرح از سوی روسها ۴۰ ماه اعلام شد . مدیر کل راه آهن شمال با اشاره به اینکه برای اجرایی کردن این طرح فراهم کردن یکسری زیر ساخت ها نیاز بود ، ادامه داد : مقاوم سازی پل های مسیر از جمله این زیر ساخت ها بود که با صرف هزینه ۱۵۰ میلیارد ریالی بخشی از آن محقق شد . وی همچنین گفت : مقاوم سازی پل های باقی مانده در محدوده پلسفید تا گرمسار ، بخشی از تعهدات شرکت راه‌آهن بین‌المللی روسیه (RZDI) ازسوی دولت روسیه به عنوان پیمانکاراصلی است . گران پاشا سرعت قطار برقی را ۱۵۰ تا ۱۶۰ کیلومتر در ساعت اعلام کرد و افزود : با توجه به اینکه ۸۰ درصد از مسیر راه آهن شمال از درون شهرهای و حاشیه مناطق مسکونی می گذرد ، سرعت قطار برقی در مازندران تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود . وی افزود : برقی‌ سازی مسیر،تأمین لکوموتیوهای برقی ، ساخت وتجهیز دپوهای تعمیراتی لکوموتیو، اصلاح مسیروسازه‌های فنی وتونل‌ها،توسعه خطوط ایستگاهها، ارتقای سیستم علائم ، ارتباطات ، تأمین ماشین‌آلات نگهداری وشبکه برق بالاسری ازتعهدات شرکت پیمانکاربرای اجرای این طرح است . ** مزایای برقی شدن راه آهن شمال مدیر کل راه آهن شمال افزایش توان جابجایی بار و نیز مسافر را از جمله مزایای برقی سازی این مسیر اعلام کرد و افزود : پیش بینی می شود ظرفیت جابجایی بار در این مسیر سه و نیم برابر از میزان فعلی افزایش یابد . وی ادامه داد : سالانه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن بار در طول این مسیر ریلی کشور جابجا می شود که با برقی سازی این میزان به هفت و نیم میلیون تن خواهد رسید . به گفته گران پاشا ۲ برابر شدن میزان جابجایی مسافران مزیت دیگری است که با برقی شدن راه آهن شمال مردم از آن بهره مند می شوند . در حال حاضر سالانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار مسافر از طریق راه آهن شمال جابجا می شوند . وی همچنین کاهش مصرف سوخت و آلایندگی ها را از دیگر ویژگی های خوب برقی سازی راه آهن ذکر کرد .





نظرات 0
ایمیل :
نام :